HÖKKENTŐ 2015. nyári szám
Hökkentő kártya regisztráció
Hol szeretsz leginkább bulizni?
Az év diákújsága
Ötletláda
Cimkék Innen-onnan
Retro Görkorcsolya Est
[ 2018.02.16. ]
Azok, akik imádják a görkorcsolyázást 2018. február 28-án, szerdán részt vehetnek a retro görhoki versenyen nézőként, szurkolóként vagy akár indulóként is. Az est 18:30-kor veszi kezdetét a Topolyasoron lévő sportcsarnokban. Ha felkeltette érdeklődésed, lehetsz diák, oktató, esetleg dolgozó, szólj bátran barátaidnak, vagy munkatársaidnak, akik szívesen alkotnának veled egy csapatot, hiszen a játékban 5 fős teamek indulhatnak, melynek feltétele csupán, hogy legalább egy személy a Szegedi Tudományegyetem tanulója legyen. A nevezés, melyet interneten vagy személyesen, a helyszínen is megtehetsz, díjtalan. Az esemény nem csak remek kikapcsolódás, hanem adománygyűjtő akció is, hiszen ha szeretnél részt venni az esten belépőként csupán egy labdát kell beadnod, melyet gyerekeknek ajánlanak fel. A szervezők a verseny mellett görkorcsolya bemutatóval is várnak titeket, mely segíti a kezdők beilleszkedését.  Ha elég bevállalósnak érzed magad, ne hagyd otthon kedvenc jelmezed sem, hiszen a görhokizás mellett jelmezversenyt is hirdetnek, melynek legjobbjait a zsűri tagjai választják ki.



Ha soha nem görkoriztál még, de ki szeretnéd próbálni, bemutatjuk számodra, hogy miért is jó tevékenység és milyen hatással van a testedre. Amellett, hogy időtöltésnek is tökéletes és jó szórakozás, melyet akár barátaiddal is megoszthatsz, még egészséges is. A görkorcsolya általában azokat az izmokat is megmozgatja, melyeket alig használunk mindennapjaink során, ám a karizmokat, a comb és fenékizmokat erősíti meg a leginkább. Ez a sport nem csak a tested megformálásában segít, hanem az állóképességet és a koordinációs képességet is javítja. Kezdetben ügyeljünk arra, hogy a megvásárolt korcsolya pontosan passzoljon a lábunkra, hiszen ha nem megfelelő számunkra könnyen veszélyes helyzetbe kerülhetünk. Kezdőknek kifejezetten ajánlott a fej, könyök és térdvédő, amelyek megóvnak az esetleges sérülésektől. Ahhoz, hogy ez a sport hatásos legyen, be kell tartanunk néhány alapszabályt, hiszen a legtöbben az első alkalommal megpróbálják elérni tűrőképességeik határát, amely eredménye a következő nap fellépő szörnyű izomláz. Mégis kinek lenne kedve ezek után újra nekivágni egy hosszú útnak? Mint minden sportágnál itt is a fokozatosság elve érvényesül.  Az első utunknál maradjunk maximum 30 percnél, majd a következő görkorcsolyázásánál növeljük 10 perccel és így tovább.  Ha ezt megtesszük az  izomláz elkerülhető lesz, a várt hatás pedig látszódni fog.

 Forrás: https://mitsportoljak.hu/a-gorkorcsolya-hatasa/

             http://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/szte-jgypk-2018-februar/retro-gorkorcsolya-est

Pavolek Renáta

 


<< vissza
Hozzászólások (a hozászóláshoz regisztráció szükséges)
Ehhez a cikkhez még nem szólt hozzá senki!
Hökkentő Tévé
Login: 
Jelszó: 
RSS