HÖKKENTŐ 2015. nyári szám
Hökkentő kártya regisztráció
Hol szeretsz leginkább bulizni?
Az év diákújsága
Ötletláda
Hathárom
Női testépítés - Interjú Pintér Beátával
[ 2016.12.01 ]
Mindannyian tudjuk, hogy a sport nélkülözhetetlen az ember életében. Jó közérzetet, megfelelő állóképességet és kardiót, testsúlycsökkenést, és persze a legfontosabbat, az egészségünk megőrzését érhetjük el vele. De mi van olyankor, ha az ember egy ponton úgy dönt, ennyi neki nem elég? Tovább szeretne lépni, nehezebb edzéseket akar végezni, egyszóval a testépítés mellett dönt. És ha ezt egy nő teszi?
 
A kiskunmajsai Pintér Beátával beszélgettem, aki eddig két versenyen is indult, és mind a kétszer igen előkelő helyen végzett. Első versenyén a Tropical kupán a nemzetközi 6.helyet szerezte meg. Majd később, az INBA Grand Prixen, ahol két kategóriában is megmutathatta magát, és a dobogóra is felállhatott. A Fitness Figure kategóriában mind a nemzetközi, mind pedig a hazai mezőny 2. helyezettje lett, emellett a Sport Modell kategóriában a nemzetközi 4.helyet szerezte meg.
 
 
Mióta sportolsz rendszeresen?
Pintér Bea: Három éve sportolok rendszeresen. Előtte az iskolában sportoltam, minden tesiórán szerettem részt venni, aztán volt egy két éves kihagyásom, mikor Szegeden tanultam tovább. De nagyon hiányzott a sport az életemben, ezért miután megismerkedtem a barátommal (aki szintén a Kiskunmajsai Testkultúra és Technikai Sportok Sportegyesületénél edzett) akkor kezdtünk el a közös sportot Harcsa - Halász Csaba edzőm termében, a PowerTeam-nél.
 
Ahhoz hogy valaki ilyen jól nézzen ki, mint Te, rengeteget kell edzeni. Heti hány órát foglalkozol vele?
P.B.: Hetente négyszer edzem, és ez másfél, két órát jelent.

Mikor döntötted el, hogy komolyabban, akár versenyszerűen foglalkozol vele?
P.B.: Másfél év kellett ehhez. Az edzőm döntötte el, hogy mi volna ha megpróbálnánk, mert látta rajtam azt az intenzivitást ahogy én ezt a sportot űzöm, hogy szeretem azt amit csinálok. Megvannak bennem azok az adottságok, amik egy versenyzéshez kellenek. Ezekhez hozzájárult, hogy kihagyások nélkül jártam folyamatosan edzeni, és mindezekkel együtt én csak egyre motiváltabbá és jobbá váltam.

Mit kell tudni ezekről a versenyekről? Hogyan zajlanak?
P.B.: Átbeszéltük az edzőmmel, Csabival, hogy milyenek is ezek a versenyek, hogyan is kellene rá készülnöm. Ehhez egyre több edzés, egyre jobban az étkezésre való odafigyelés volt a szükséges. Az ételeknél a magas fehérje tartalom volt a fontos, kevesebb és tiszta szénhidráttal kellett étkezni, rengeteg folyadékot bevinni a szervezetbe, ahhoz hogy az izomzat úgy kialakuljon, ahogy egy versenyi, színpadi pózhoz elvárt. És persze rengeteget is edzettem.
Különböző kategóriák vannak a versenyzők számára, mert nem mindenki azonos csoportban tud szerepelni, például nem mindegy, hogy milyen az izom kidolgozottsága. Különböző alakok vannak, és ahhoz mérten mérik be ezeket a csoportokat. Az én versenyemen a kategóriámban voltunk körülbelül tizenhatan. A Grand Pixen, Tatabányán, volt előválogató is, felállt mindenki a színpadra és a top 6 juthatott tovább.
Kategóriánként más elvárások vannak. Más pózokat kellett begyakorolni, más ruházat az elvárt, és az izomzat illetve az arányosság is mérvadó, hogy melyik csoportban kik indulhatnak. A Sport Modell-ben, mint ahogy a nevében is benne van, inkább sportos alkatnak kellett megfelelni. A Fitness Figure-ban inkább az erősebb izomzatú lányok indulhattak. 
Versenyek előtt milyen a felkészülés?
P.B.: A versenyek előtt, heti hatszor izolációs és szuperszettes edzést végeztem. Ez azt jelenti, hogy izomcsoportokra volt minden különbontva és szünet nélkül, egyik gyakorlatot a másik után végeztem. Mellette napi ötször ettem, főleg rizst, csirkét és brokkolit. Reggelre kevertem magamnak limonádét. Mindig egyre kevesebb szénhidrátot kellett étkeznem, rengeteg zöldséget, csirkét, és halat.
A verseny előtti napokon meg kellett emelni a folyadék bevitelt, akkor 4,5-5 litert ittam ahhoz, hogy a megfelelő mennyiség meglegyen. Ahogy közeledtünk a versenyhez, úgy csökkentettünk a víz mennyiségen is, és a verseny napján már csak egy litert ihattam.
 
Mennyi idő volt a felkészülésed?
P.B.: Tizenkét hét alatt készültem fel. 
 
Jelenleg készülsz valamilyen versenyre?
P.B.: Most nem készülök, de nagyon szeretnék még újra színpadra állni. Ez szerepel jelenleg az álmaim között.
 
Sokszor lehet hallani gonoszabb megjegyzéseket a női testépítésről. Téged értek ilyen rosszindulatú támadások, kritikák?
P.B.: Szerencsére nem értek ilyenek. Nem is érzem azt, hogy úgy néznék ki, mint egy férfias nő. Aki nem lát bele ebbe az egészbe, azt gondolhatja, hogy aki elindul egy ilyen testépítő versenyen, az csak férfiasan nézhet ki, ami neki természetesen nem válik szimpatikussá. Mivel én csak tisztán, egészségesen edzettem és étkeztem, ezért nálam ezek a megszólások nem álltak fenn.  Maguk a versenyek is a naturál testépítésről szóltak. Teljesen egy női, feszes, izmos formát tudtam megmutatni.



Van-e valami, amit tanácsolnál azoknak, akik szeretnének ebbe belevágni?
P.B.: Nagyon szívesen biztatok mindenkit rá, de tudni kell, hogy ez nagyon nagy elkötelezettséggel jár. Nekem egy napom teljesen csak erről szólt, mivel csak így lehet eredményt elérni. Megreggeliztem, az ebédemet elkészítettem, délután mentem edzeni, utána megint étkeztem, aztán kardióztam, és miután hazaértem már nem ehettem, viszont a pózokat rendszeresen gyakorolnom kellett. De mindenkit buzdítok a sportolásra, mert teljesen ki tudja kapcsolni az embert, emellett a léleknek is jót tesz. Nagyon jól oldja a stresszt és tökéletes befejezése egy hosszú fárasztó napnak.
 

Patai Alexandra
 
Képek forrása: Pintér Beáta facebook
 

<< vissza
Hozzászólások (a hozászóláshoz regisztráció szükséges)
Ehhez a cikkhez még nem szólt hozzá senki!
Hökkentő Tévé
Login: 
Jelszó: 
RSS